madebymejnb

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Nya lyan...

Av madebymejnb - 5 juni 2012 23:56

Idag på lunchen åkte jag och hämtade nycklarna till nya lägenheten och passade även på att gå upp och ta lite pics :)


        Hall & toa & badrum, BADKAR!!! :D


    snygga köket :)


        vardagsrum med stor balkong mot skogsdunge, härlig utsikt mot vad man har idag, Konsumparkeringen och konsums varuintag, kommer inte sakna alla lastbilar brummandes utanför! :)


gästrum/datarum


        sovrummet :)


    Lite trevligare utsikt här, inte så mkt asfalt som man har nu :)


Imorgon eller senare idag så kommer vi köra lite grejer, vi har juni på oss att flytta nu så det är skönt att ta det lite pö om pö, ta allt smått o sen ta alla stora möbler det sista man gör.

Kollade in förrådet och jisses vad stort det var, fast där stod en säng och madrass så det åker väl till tippen om ingen vill ha den :) De hade även lämnat flera lampor i taken så de får hänga kvar där så länge, det var inget fel på dem heller :)


Nu vill man bara få flytten överstökad på en gång!! :) Jäkligt jobbigt och drygt att flytta men sååå kul att fixa iordning och pyssla ihop det nya hemmet :)

Vi har sagt det nu att nu ska vi verkligen slänga mkt och inte spara på massa gammalt skit utan när är det verkligen storrensning och inget "bra att ha"-tänk!

Jag har god lust att slänga mina lådor i källaren bara rakt av för många har bara stått i förråd och flyttats med och jag har ingen större aning vad det är i många och inget som jag verkar sakna heller, man kan väl låtsas att det blev en brand i förrådet ;) Vi har mkt som bara väntar på att slängas på tippen som vi inte har orkat ta itu med men nu måste vi göra det!


På torsdag blir det malmö, ska vara hårmodell så det blir gratis klippning! :) Min söta vän som utbildar sig till frisör som frågade mej om jag ville hänga med till skolan och vara hårmodell, klart man ville det! Sen lockar juh Lagerhaus lite med ;) Ska bli myys! Hoppas på fint väder :)


Nähä nu blir det sängen, ska bara väcka maken som somnat i soffan eller ska man låta han ligga där?! ;)


Ha det gott så länge!

 
 
mamma

mamma

6 juni 2012 18:47

Så fin lägenheten ser ut, häftiga väggar! Vilken våning ligger den på? Är det långt från där ni bor nu? Hur stor är den?

Hälsningar från "frågvisa mamman"

http://embol.blogg.se

madebymejnb

8 juni 2012 20:04

Nyfiken du är kära mor! ;) Jaa visst är köket coolt :)
3:e våningen som vanligt och utan hiss, IGEN! 80 kvm (den vi har nu är på 74 kvm) Den ligger typ 1 km ifrån där vi bor nu :) Mkt mer grönt runtom så det ska bli skönt att slippa och sitta och glo på konsumparkeringen när man sitter på balkongen! :)
Vi ska börja flytta imorgon :)))

Nån måste juh vara frågvis ;)

 
Monica

Monica

10 juni 2012 16:08

Hoppas att ni kommer trivas bra i nya lägenheten!

http://barbamamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madebymejnb - 16 januari 2013 11:55

Nu börjar det närma sej till flyttlasset går, eller ja inget datum bestämt än eftersom vi har hela februari  på oss att flytta som känns ganska skönt, slippa panikflytta och flyttstäda under två dagar! Nu är det juh inte bara inom samma kommun heller...

Av madebymejnb - 31 december 2012 01:16

2012 året som varit i bilder...   januari -   såhär fin himmel hade vi då i kallinge   februari -   Bosse fick sin första vinterjacka   mars -   premiär att sitta på ballen och äta lunch   april -   två skvallertanter i norrköping...

Av madebymejnb - 24 oktober 2012 22:12

Idag kom min efterlängtade iPhone 5 :)) var rätt anti i början för jag är nöjd med 4:an men visst är det väl alltid kul med nåt nytt :)) Blev en sväng till Karlskrona och köpte fodral till fina ögonstenen ;) Igår bakade jag en väldans god äppelpa...

Av madebymejnb - 14 oktober 2012 19:29

Idag har det varit ett riktigt oväder, ÖSregn och storm och värsta åskan! Så vi har hållt oss inne förutom väldigt snabba promenader. Jag har bakat tårtbottnar till My little pony tårtan som ska hämtas imorgon, blir ljus och rosa bottnar med klassisk...

Av madebymejnb - 8 oktober 2012 23:26


...man måste ha drömmar här i livet :) men kommer juh ha "salong" hemma tills man känner sej tillräckligt duktig och snabb för att ha en salong på riktigt och dessutom vill jag vidareutbilda mej innan dess osså :)   meeeen så länge kan man juh sä...

Presentation


Hej! Är en 30-årig tjej som har en man o en hund o en vattensköldpadda. Jag älskar att pyssla, måla, helt enkelt skapa med händerna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards