madebymejnb

Alla inlägg under januari 2012

Av madebymejnb - 31 januari 2012 23:38

Idag har det nog varit värst men brukar vara värst andra dagen, så sugen på mat!!

Enligt maken har jag varit en riktig bitch idag (mer än vanligt) ;)

Han bad mej att sluta till o med! :D No way! En vecka köra jag o sen får jag se om jag tar en vecka till :)

2 timmars promenad imorse blev det men inte fasen blev hunden trött bara matte ;) sen blev det bara kortisar, orkar fasen inte nåt med kurrande o hungrig mage fast egentligen får jag juh i mej allt som man ska ha, men man märker väl nu att man gått o småätit lite innnan ;)

vägde mej igårmorse o imorse var det -2 kg, samma tid :) dricker vid samma tider för att få en mer balans på det hela :)


Nää sängen o läsa boken "Flickan med snö i håret"

Natti natt!

Av madebymejnb - 30 januari 2012 00:13

i fredags blev det tåget till Malmö, jag & Eveläjjna :) Blev lite shopping :)


lördagen tog vi det väldigt piano, jag satt opp lite kakeldekor i köket. Sen blev det att jobba natt för min del 19:30-10:oo


så imorse kom jag hem o duschade o sen blev det till svärisarna o lånade deras tvättmaskin o fikade gott :) Hem o hänga opp all tvätt, städa, laga mat o sen blev det bio i Karlskrona med Eveläjjna, det blev Hamilton, heeelt ok! :)

Nu sitter man här o är oppe i varv, precis hämtat Bosse bus som nu lagt sej i sängen o sover gott :)


Imorron eller snart så börjar min nya diet :) för 10 år sen provade jag Nutrilett i 2 veckor o det funkade bra men sen slarvades det, dumt! provat flera ggr därefter men slarvat likaså...MEN denna gång ska jag skärpa mej o fixa detta, ska köra med endast nutrilett i 2 veckor o sen börja äta men ersätta vissa mål med nutrilette, man måste juh börja nånstans eller hur?! o med detta så måste man juh motionera såklart o det gör jag juh varje dag tack vare att man har en hund med mkt energi men felet är väl att man slarvar med ätandet så förhoppningsvis ska det ge mer resultat nu :)



Av madebymejnb - 24 januari 2012 00:10

I helgen var vi till Liköping hos kära mamsen & Leif, hälsade även på moromor på landet :)


      På landet...


& sen hem till Linköping & åt tacos & kollade hockey FBK-LHC & LHC vann!! såklart!! :D

   


mamsen bara stickar & stickar, massa fina sockor har hon gjort/gör :)

   


söndagen blev det semlor & sen innan vi åkte hem fick vi hembakad pizza, mums! :)

     

Resan hem tog 6 timmar i snöovädret, i vanliga fall tar det 4 timmar. Så vi kom hem lite senare än vi hade tänkt oss :) Haft en mkt trevlig helg! Tack mammi & plastpappi ;)


Idag har bästaste Eveläjjna varit här o hjälpt mej att skruva ihop hyllan vi köpte på IKEA & sen fixade hon lite med inredningen i vardagsrummet, blev så fint! Behövs lite nya ögon ibland för att få till det där lilla extra :) nu är det lite lättare att stå ut att vara här hemma :)


    snygg & bra förvaring till data/gästrummet, älskar tulpaner!!

  ...så bordet i vardagsrummet fick sej ett par tulpaner osså :) 2st 10-pack för 69:- på maxi, kunde inte motstå! :)

    tavlor kom upp på en väldigt tom vägg ovanför soffan, tavlorna har stått på golvet mot en ännu tommare vägg i flera månader... MYS på mediabänken under teven ;)

  fick en bunt böcker av mamsen, började läsa direkt igårkväll när vi kom hem, spännande så jag ska nog ta o krypa ner under täcket o läsa vidare innan tröttheten tar över :)

Fick även massa massa scrapbookinggrejer så de ska sorteras in i mina lådor imorron :) Skulle nog behöva en till sån där hylla enbart till mina pysselgrejer ;)


Puss & Gonatt!

Av madebymejnb - 17 januari 2012 22:29

Idag har jag bakat semlor o det är nog fasen första gången nånsin som jag gjort det själv! Så enkelt o så jädra gott!! Det är juh så mkt godare än köpesemlor, hembakat är alltid godast eller åtminstone oftast ;)


    lille gräddtjuven Bosse ;)


Idag har vi ätit vita bönor med fläsk, fast helst hade jag velat haft bruna bönor men det hade vi inte hemma...såååå gott!! Känner mej lite ensam om att ibland längta efter det?!? ;) man längtar typ efter fläskfilé, pizza, tacos o sån´t INTE bruna bönor o fläsk!! ;D o just det rivna morötter är juh ett måste till!! ;)


I februari ska jag ev. ha Living Room Homeparty hos mej, nya katalogen har kommit ut nu så då är det väl lika bra att att ha det så snart som möjligt innan alla grejor tar slut, hon skulle ringa på torsdag igen så ska jag tänka lite på saken o även kolla runt om några är intresserade :)

Köpte juh några fina grejer innan jul o inte alltför dyrt heller, men allt är juh relativt det är juh billigast såklart om man inte beställer något ;)


På torsdag är det möte o sen fikadejt med E :) Bosse får vara hos svärisarna under tiden.


Nähä nu ska jag sätta mej o fixa mina naglar o snygga till dem lite med lite färg :)


Ha det gott!


...

Av madebymejnb - 14 januari 2012 01:47

Har inte gjort så mkt denna vecka förutom att haft ryggvärk o jobbat en dag o nu är jag ledig i 2 veckor :)

Ryggen är faktiskt bättre men sitter eller ligger jag för länge så får jag ont så det blir inga långa sovmornar här inte ;)


Bakade bröd i onsdags, hade inget bröd hemma!


Havretekakor, jättesimpla att göra! Det gillas!


Idag serverades detta...


Lunch...ägg & falukorv-burgare :)


Middag...kotlett med potatisskivor i ugn & rödvinsås


Efterrätt...Mangopaj & vaniljglass, premiär för mangopaj, har egentligen ananas men det fanns inte hemma så då får man ta vad man haver :) Blev iaf jättegod! :)


Det är jag som stått i köket idag ;) Deaz har varit tvättslav idag :)


En som inte kan ligga still...


        i denna ordning rörde han sej runt i soffan o detta under en film! ;) Beslutsångest!??! ;) Söt är han iaf!!


Idag tvättade jag fönstrena i vardagsrummet för de såg rent utav förjävliga ut! O så köpte vi en gardin till så vi verkligen kan täcka alla fönster när solen ligger på :)


nya gardinerna & nya kuddarna

& lite ljusarrangemang man pysslat ihop, de två första gjorde jag till nyår men den sista gjorde jag idag av det jag hade hemma :)


Såhär såg det ut idag, sååå fint! :)


 


Nähä sova i några timmar kanske?!


Natti natt/ Gomorron ;)






Av madebymejnb - 11 januari 2012 00:51

I söndags innan jag skulle till jobbet så fick jag ont i rygg/svanken :/ men det var bara att bita ihop o jobba 13-21. Tog det lugnt...spenderade en del tid på golvet o med fötterna i fåtöljen :)

Hem o placera sej på golvet o där har jag legat sen dess, nästan ;) Har inte gjort mkt dessa dagar förutom att ta ut hunden på korta promenader, tur husse har gått ut längre rundor på kvällen då jag även hängt med, kan inte sitta så det som gäller är att stå, gå eller ligga o det är sååå tröttsamt! Nu ikväll har jag faktiskt varit lite mer rörlig så det går väl åt rätt håll! Voltaren gel & Ipren har varit mina bästa vänner dessa dagar :)


Tur man inte jobbar förrän på torsdag så tills dess hoppas jag det ska vara bra...peppar peppar ta i trä *bankar i huvvet* ;)


Är det inte väldigt typiskt att man ska bli så jädra sugen på att baka, pyssla när man har så ont att man inte kan göra det?! Har varit lite irriterande att inte kunna göra allt man så gärna vill!!


Kollat lite utbildningar, barista & nagelteknolog :) måste juh börja nånstans om man vill förändra sitt liv inom karriären annars är jag väldigt nöjd! Ja flytta vill jag med min älskade man o våra djur :)  Men sånt där kräver juh att man har jobb på det nya stället...annars hade vi flyttat för länge sen!


Nää nu kan jag inte sitta längre måste opp o röra mej annars blir jag väl sittandes här hela natten!


Natti natt!


  önska man kunde dansa sej såhär till sängs ;)


Av madebymejnb - 4 januari 2012 23:28

Började året med god mat, denna vecka har jag verkligen känt sug att laga mat, vaknat på morgonen o börjat planera dagens middag!!! Vad är det med mej?! Har för mkt fritid I think! börjar juh inte jobba förrän på fredag så då har jag varit ledig i en hel vecka! Inte van vid det...


Här är två av veckans goa middagar...


Tomatsoppa med sparris o baconknippen (Nyårsdagen då de flesta valde pizza) ;) 

Lax på potatis, sparris o tomatbädd med fetaost över


Idag slet sej Bosse så han har sprungit rundor på innegården, tack o lov att han inte sprang ut vid Konsumparkeringen o vägen!! Men jag var otroligt arg o frustrerad för han inte lyssnar för fem öre när han är i lek o bustagen. Så 1,5 timme sprang han runt o likaså jag, lockade med pinnar o godis men han var så nöjd med pinnen han hade, jag gick o gömde mej, satt mej vid bänkarna vi har på uteplatsen jag gick in i porten men nää då han kom fram men så fort man närmade sej så sprang han iväg, det slutade med att Deaz fick åka hem från jobbet!!! När husse kom så sprang Booster rakt i famnen på han som om inget hade hänt o jag var arg som ett bi, var fasen gråtfärdig, eller ok jag hade gråtit lite i ren frustration! Väl hemma så åkte maken tillbaka till jobbet, strax därefter så började Bosse fjäska o ha sej men jag var kall som en isbit o ignorera honom...var så nära att sätta mej o annonsera ut han på Blocket! Men efter nån timma så var jag glad att jag inte gick så långt ;) Somnade bredvid honom i sängen när jag bara skulle lägga mej i 5 minuter... var väl all utmattning av katt o råtta leken för Booster har sovit hela dan idag! Imorron blir det kätting fem varv runt hundkräket! ;) Tur han är söt för det är det han lever på! :D


Skulle bakat idag men all min energi försvann där vid 13-tiden... får ta bullbaket imorron...


Just nu...hundkräket ligger i gästsängen här o sover o bredvid mej sitter maken o lirar Skyrim o jag bloggar o lyssnar Spotify o sms:ar o wordfeudar ;)


Åhh just det igår inhandlades det lite nytt till vardagsrummet, gardiner o kuddar. Det blev svart & lila :) Fääjjnt!

Nu är gardinerna bytta i alla rum o julen är bortflugen för denna gång men snart är det dags igen för imorgon är det typ midsommar o nästa vecka är det julafton! så fort känns det som att tiden går ibland... Om två månader fyller jag 31!!! Var juh häromveckan jag fyllde 30!! Stanna tiden ett tag så man kan komma ifatt lite!


Nähä tar nog iPhönen o pluggar i hörlurarna i öronen o somnar till Spotify o vaknar insnurrad i hörlurarsladden som alltid! ;)


Natti natt!


Av madebymejnb - 1 januari 2012 15:42

Januari

 


Februari

 


Mars

 


April

 

Hittade ingen bild på mej så det fick bli min arm istället då jag gadda mej :)


Maj

 


Juni

   

Från lååångt till kort!! Vad har jag gjort???!! ;)


Juli

 

o så blev det ännu kortare..


Augusti

 


September

 


Oktober

 


November

 


December

   

o nu kan jag äntligen sätta opp det litesådär halvdant, vill ha långt hår nu!!


Presentation


Hej! Är en 30-årig tjej som har en man o en hund o en vattensköldpadda. Jag älskar att pyssla, måla, helt enkelt skapa med händerna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards