madebymejnb

Alla inlägg under juni 2012

Av madebymejnb - 26 juni 2012 23:12

Idag låste vi gamla lägenheten för sista gången, det var med en lättnad suck som man satte sej i bilen och åkte därifrån och insåg att man aldrig kommer sätta sin fot där mer, sån underbar känsla!

Hämtade hem lite thaimat, orkade inte laga mat! Haft tvättstugan osså idag :) Nu har vi fått ina alla kläder i garderoberna och badrummet är det ordning och reda på, skönt med en stor garderob där så man kan ha ordning på grejorna och även kunna gömma lite :) Torkskåpet har visat sitt rätta jag idag och det har torkat kläderna så bra, lyx med eget torkskåp :)


Sakerna börjar falla på plats och vi ska gå igenom förrådet en gång till och vi kan nog slänga hälften, slängde nog mer eller mindre hälften av förrådet innan vi flyttade, befriande att slänga av sej med allt skit man samlar på sej...usch inget mer "bra att ha"-tänk!


Sitter här nu och är datanördar ett tag med ett glas rosévin innan sängen kallar. Imorgon kl 13 har vi besiktning av gamla lägenheten, måtte städningen duga nu för det är bara mej deaz kan skylla på då ;) Vi blir säkert skyldiga att betala tapeterna i sovrummet och köket men det kan jag ta! :) Så går det när man inte köper sänggavel ;) och väggen i köket har fått lite spår efter Bosses bordsskick ;)

Nu har vi satt sängen en halvmeter från väggen tills vi köper en sänggavel :)


Imorgon ska jag städa här hemma, HEMMA! underbart att kunna säga det nu och verkligen känna att det är så!  Home sweet home! Så då blir det bilder på nya hemmet, nu är det så stökigt inget kul att lägga opp bilder då :)

Åhh i vekan kommer vårt vitrinskåp hem, som vi tjatat om vitrinskåp, tror vi tänkt köpa ett nu i 5 år, ja det är dumt att ha bråttom! Kan juh säga att det inte var nåt impulsköp iaf ;) Det är väl likadnat med sänggaveln :) Fast det köpte vi juh men fick lämna tillbaka det för bilen var 5 cm för kort! ;)


Nähä nu ska jag nog borsta gaddarna och lägga mej i renbäddad säng, myyys ;)






Av madebymejnb - 5 juni 2012 23:56

Idag på lunchen åkte jag och hämtade nycklarna till nya lägenheten och passade även på att gå upp och ta lite pics :)


        Hall & toa & badrum, BADKAR!!! :D


    snygga köket :)


        vardagsrum med stor balkong mot skogsdunge, härlig utsikt mot vad man har idag, Konsumparkeringen och konsums varuintag, kommer inte sakna alla lastbilar brummandes utanför! :)


gästrum/datarum


        sovrummet :)


    Lite trevligare utsikt här, inte så mkt asfalt som man har nu :)


Imorgon eller senare idag så kommer vi köra lite grejer, vi har juni på oss att flytta nu så det är skönt att ta det lite pö om pö, ta allt smått o sen ta alla stora möbler det sista man gör.

Kollade in förrådet och jisses vad stort det var, fast där stod en säng och madrass så det åker väl till tippen om ingen vill ha den :) De hade även lämnat flera lampor i taken så de får hänga kvar där så länge, det var inget fel på dem heller :)


Nu vill man bara få flytten överstökad på en gång!! :) Jäkligt jobbigt och drygt att flytta men sååå kul att fixa iordning och pyssla ihop det nya hemmet :)

Vi har sagt det nu att nu ska vi verkligen slänga mkt och inte spara på massa gammalt skit utan när är det verkligen storrensning och inget "bra att ha"-tänk!

Jag har god lust att slänga mina lådor i källaren bara rakt av för många har bara stått i förråd och flyttats med och jag har ingen större aning vad det är i många och inget som jag verkar sakna heller, man kan väl låtsas att det blev en brand i förrådet ;) Vi har mkt som bara väntar på att slängas på tippen som vi inte har orkat ta itu med men nu måste vi göra det!


På torsdag blir det malmö, ska vara hårmodell så det blir gratis klippning! :) Min söta vän som utbildar sig till frisör som frågade mej om jag ville hänga med till skolan och vara hårmodell, klart man ville det! Sen lockar juh Lagerhaus lite med ;) Ska bli myys! Hoppas på fint väder :)


Nähä nu blir det sängen, ska bara väcka maken som somnat i soffan eller ska man låta han ligga där?! ;)


Ha det gott så länge!

Av madebymejnb - 3 juni 2012 12:47

Kan det bli sommar på riktigt snart, helst igår! ;)

Växer juh inte så det knakar precis bland mina plantor på balkongen...

Har iaf fixat lite plantskyltar så man vet vad som kommer framöver :)


     


         


Hittade en så söt uglla på Jysk så den kunde jag inte låta bli att ta med hem :) Fågelholken köpte jag på Maxi för några månader sen, har faktiskt haft en liten fågel som varit lite intresserad men tror fjärilen var lite skrämmande ;)


Idag är det bara att vara härhemma, så skönt! Bosse myser för fullt av att ligga i sängen eller i soffan hela dagarna :) Vi kom nyss in från en långpromme, trodde det skulle bli oväder men det sprack upp o blev rätt varmt så promenaden blev bara längre och längre än det var tänkt innan :)


     


Trots blåst o moln o lite sol så har vi både ätit frukost och lunch på balkongen, mest bara för att! Det är juh juni och då ska man sitta ute ;)


Igår på kvällspromenaden så gick vi och kollade in ev. vårt nya hem, var nyfiken på hur stor balkongen var och hur huset låg, balkongen såg ut att vara stor och den låg mot en skogsdunge så inga nyfikna grannar som kan kolla in, sköönt! :) Bäst av allt är att det är en gavellägenhet. Nu hoppas vi att den ser bra ut på måndag då vi ska på visning :)


Nu blir det kaffäää och Fia med knuff!


Hej så länge!

Av madebymejnb - 2 juni 2012 19:42

Inga blickar bakåt, trots att det är nästan 2 månader sen jag var här sist, SKÄRPNING! ;)


Idag har vi hunnit med mkt, vaknade 6 imorse!! Åt frukost på balkongen, lite småkyligt, diska och städade och sen blev det in till Ronneby och shoppa mascara, hade jag tänkt men det blev lite mer ;)


 


2 par skor till maken och 1 par till mej, mina var gratis! :) Mascara som det var 20% på och sen hade jag 100 kr rabatt vid köp av 500 kr så den skulle juh med utnyttjas tänkte jag så det blev lite smått både till mej och maken :) När vi kom hem var inte klockan ens 12!

Till lunch åt vi en favorit i repris, goda kalopsgrytan min älskade make hade gjort till jag kom hem från jobbet igår, smakade helt underbart! Blir nog tredje gången gillt imorron med, passar juh rätt bra i detta höstliknande väder! När ska sommaren komma egentligen?! Idag har det varit sol, åska, regn och hagel och blåst, mina växter fryser juh ihjäl på balkongen :/


   


Jag och Bosse somnade i sängen i 2 timmar!! skulle juh bara vila ögonen i 5 minuter! ;) Meeen det var väldigt skönt :)


Förra helgen var juh dessa två östgötatroll på besök :) Picknick i Brunnsparken trots lite småregn men sol :)


        


         


Köpte även ett bord och två stolar till balkongen med, ajöss med campingbordet!


 


Fick en trevlig bunt papper på posten osså...


 


Jag kommer nu att bli Nakelteknolog till hösten!!! Wiiieeee!! Sen att det var med 12 fakturor var väl mindre wiiieee ;)


  såhär glad blir man då! ;)




Presentation


Hej! Är en 30-årig tjej som har en man o en hund o en vattensköldpadda. Jag älskar att pyssla, måla, helt enkelt skapa med händerna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards