madebymejnb

Alla inlägg under december 2011

Av madebymejnb - 31 december 2011 15:38

...då kom kära mor & leif till oss :) Gottade oss i massa god mat o dryck o godis :)

Juldagen åkte de hem :/


               

Detta är bara några få bilder, vill man se mer så finns de på fejjan :)

Av madebymejnb - 20 december 2011 22:36

Ledi idag o har pysslat lite härhemma...

  hittade lite mossa på balkongen ;) ljushållaren är egen design :D

dessa är till dukningen på julafton :) kändes lite i hjärtat att klippa sönder en duk som jag sydde till bröllopet men tur man har fyra till i garderoben ;)


Fick hämta Helmer på jobbet som jag glömde ta med mej hem igår o idag skulle han juh ha mat!! ;) mjölk, mjöl o socker o så var han nöjd o nu fyra dagar ska man röra i han några ggr per dag o sen delas upp i 5 lika delar o dela ut till de som vill ha o spara en del själv o baka en kaka fast jag tänkte göra en dubbel sats för den är sååå god, fick smaka en bit igår o den var riktigt julig o god :) Så jag tror den ska bakas ut på söndag så då kan mamsen & Leif smaka på en god kaka, om de vågar äta en 10 dagar "gammal" kaka ;)


Bakat pepparkakor & saffransbullar o krans o längd...

   

Lite orolig att jag inte skulle få plats i frysen men efter lite möblering i frysarna så! :)


Imorgon är det jobb 9-16 o så möte 10-12 så det blir en kort dag :) Torsdag är det 9-20 o sen är jag ledig till annandag jul! :)


Nähä om man skulle ta o slänga sej i sängen o sova några timmar :)


Ha det gott!




Av madebymejnb - 18 december 2011 22:52

4:e adventsmysfrukost blev det idag såklart :)


Idag har vi varit hos svärföräldrarna, svärfar var hemma från sjukhuset över helgen så Bosse fick träffa "farfar" efter nästan 3 veckor o de har innan setts nästan varje dag så tänk vilken lycka det var för båda! nästan så man blev lite tårögd ;)

Jag & Bosse fick vara svärfar- och "farfar"-vakt medans svärmor o maken åkte till sjukhuset o hämtade medicin de missat skicka med för söndagen, jävligt slarvigt!

Blev fika när de kom tillbaka o sen for vi till Kna igen o handlade på Citygross så nu har vi det mesta inhandlat till jul, skööönt! :)


Hem o åt o sen fastnade vi framför Harry Potter på teven men jag somnade sista timmen ;) opp o hoppa o fixa köttbullar, så idag har jag invigt min Kitchen aid med att blanda köttfärs, lite otippat! Men vad bra det blev och framförallt vad smidigt! Gjorde ändå på 1,6 kg o det blev 108 köttbullar, gjorde även några till Bosse utan kryddor och lök, han ska väl osså få ha lite jul :)

Under tiden griljerade vi en liten julskinka, den stora griljerar vi på julaftonsmorgonen så man får lite julkänsla i huset :) För denna lär gå åt i veckan och till uppesittarkvällen, just tusan måste köpa Bingolotter!

   


Så det blev självklart en skinksmörgås och en kopp Glöggte, mums!


Kom in från en promenad för en stund sen så det blir väl att borsta gaddarna o sen jump in the bed! Imorron är det 11 timmarspass som gäller...


Ha det gott!



Av madebymejnb - 17 december 2011 23:50

Nu är det inte ens en vecka till julafton!! :) Måste väl erkänna att jag längtar till julafton lite som ett barn MEN endast för att kära mamsen med man kommer hit ;)


Fredagen, dan innan julafton, är bokad då blir det uppesittarkväll med bästa Evelina så då ska vi 3 pensionärer sitta o spela Bingolotto!! ;) När jag berättade det för Deaz så bara tittade han på mej som jag blivit galen eller hade blivit 50+ bara sådär! ;)


Har bakat o ätit så mkt godis så det sprutar ur öronen snart, nää det finns mkt kvar till jul! än så länge iaf...

Fick juh hem min Kitchen Aid i tisdags!! Åhhh har velat haft en såå länge o äntligen står en i mitt kök! Tack tomten alias Moi! ;)

   


I fredags fick jag hem kläderna jag beställt o de passade perfa, måste säga att bonprix är verkligen bra o de är de enda jag skickar efter kläder hos för där behöver man inte returnera o byta strl o ha sej! Ellos vet jag fick man byta o krångla ofta, bästa är juh att köpa det i affären men där hittar man juh aldrig nå´t! Men bästa är att det är billigt på bonprix, sån´t gillar vi ;)

   


I år är det lite vuxenpoäng på mej för jag har köpt Amaryllis för första gången! :) Köpte dem för några veckor sen. Bara lite synd att de blommat redan, läste i en tidning hur man kunde hålla dem så de slog ut till julafton....varför läste man inte det tidigare??!! :) Otroligt vackra blommor...


      Lite ändring på adventsljusen, lite ståltråd o pärlor o stämpla siffror på ljusen så kan de bli rätt fina ;)

Lussebullar på lucia är juh ett måste!


  Har en hel råttfamilj härhemma, men de är iaf sötare än de där dammråttorna ;) Men dessa är nu inslagna så Bosse har lite paket att öppna, han älskar IKEAråttorna!!  Tyvärr blir det oftast inte så "långlivade"...

Inhandlat lite andra julklappar bl. a till finfolket som firar jul hos oss :) Imorron ska vi till svärföräldrarna o lämna julklapp o Bosse ska även äntligen få träffa svärfar efter några veckor, svärfar är hemma över helgen från sjukhuset, han har fått stroke o så var det nåt med hjärtat... :/ Hoppas han snart blir bra o slipper sjukhuset o får komma hem!


Denna åkte vi o köpte ikväll på Maxi precis innan de stängde kl 21 o vi satt o skrattade konstant i 2 timmar!! Mia är så j-a bäst!! :)

 


Nähä nu är det nog dags att säga gonatt! Natti natt!









Av madebymejnb - 8 december 2011 12:24

Uffhh...skulle bloggat i måndags men så blev det inte, tydligen :)


I måndags 5/12 fyllde juh världens sötaste o bästaste Booster 2 år!!! Stora killen juh :) Jag jobbade 9-20 så det var husse som fick skämma bort Bosse bus ;)


Inatt har jag jobbat o ska även jobba nu inatt igen sen tar jag helg! :) Inatt har jag sovit 3 timmar så det lär bli en powernap sen :) Ska göra köttbullar, baka lussebullar, göra julkort men inser att jag har varken ork eller sug med de två första, julkort kan jag gärna sätta mej med en stund. Kanske får ork lite senare :)


Nää det blir ett trist o bildlöst inlägg idag men orkar inte just nu...


Ha det gott!

Av madebymejnb - 1 december 2011 21:33

Varit dålig med bloggandet här... jag kan tydligen inte skärpa mej ;) men här bjuder jag på en bildbomb!


Nu är julen här i vårt hus...

               

Gjorde en egen julgrupp, blev rätt nöjd :) Även kransen i taket är madebyme :)

       

Adventsljusgruppen är osså madebyme, köpte ljusfatet på minta för endast 50 kr, hittade det på REA-hörnet, det är väldigt simpelt utsmyckat men känner jag mej rätt så kommer jag nog hinna ändra det en eller två ggr innan jul ;) tändsticksaskarna är självklart julpimpade byme :) 

 

 


Lite smått & gott från köket...

               


Två julkort är klara, återstår ett antal till men det ska jag väl hinna innan 16:e...hoppas jag! :)

 


Näää inga lussebullar gjorda än fast jag köpte saffranet för 1 vecka sen men till Lucia ska det väl vara bakat! Fundra på att även göra saffran&mandelskorpor.


Det blir julafton här hemma med min kära mor & Leif, ska bli såååå kul & trevligt! Längtar redan nu som en femåring till julafton ;)


Imorgon är det jobb 9-20 sen tar jag helg :)


Ha det gott!

Presentation


Hej! Är en 30-årig tjej som har en man o en hund o en vattensköldpadda. Jag älskar att pyssla, måla, helt enkelt skapa med händerna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards