madebymejnb

Alla inlägg under mars 2012

Av madebymejnb - 24 mars 2012 20:33

Idag fyller min kära mamsen år & även hennes karl! Bra att fylla år på samma dag då glömmer man varken sin eller den andres födelsedag! ;)


  GRATTIS från fribajsar´n  med matte & husse! :))

Av madebymejnb - 16 mars 2012 21:00

Idag har jag sått några frön både i jord o i huvud ;)

Solrosfrön blev det i några krukor :)

Frön i huvet är ideér o tankar inför framtiden, den ändrades lite idag kan man säga. Blev varslad så nu har jag 6 månader uppsägningstid o tid att hitta annat jobb eller om man skulle sätta sej i skolbänken igen, det är det som är mina sådda frön i huvet o som jag hoppas blommar opp snart nu till våren :) Det märkliga är att det känns rätt så bra för jag gick ut med ett leende från stadshuset, så jag tror att detta var rätt för mej för nu fick jag en spark i röva o har nu chans att starta om på nytt, tror det är lite ödet eftersom vi har pratat så länge att dra oss härifrån o byta jobb...så nu får framtiden visa vad det har för planer för oss ;)


Har nu skrivit ut lite vintagebilder till scrapbookingen, blev väldigt bra så nu ska jag skära/klippa ut dem för att sen användas :)



  Köpte vattenpipa i veckan så det har blivit lite puffande när solen varit framme :)


Nähä nu blir det film :)





Av madebymejnb - 7 mars 2012 14:42

Jaha så idag fyller man 31...31 år!!! fy fasen vad det känns gammalt! :) Tur man känner sej som en 25-åring fortf. ;)


Ikväll blir det bio med de bästa :*

Födelsedagsbarnet fick bestämma så jag valde Chronicle, fast nu vill jag nog nästan se War horse istället men man kan juh gå på bio flera ggr! ;)

Vi ska in till Karlskrona så det blir att äta något gott innan bion.

Tänkte först fixa fika o så härhemma o bjuda folk men känner att det är inget att fira o sen fanns inte orken eller lusten där så bättre man laddar i 4 år då jag fyller 35 :) Avkopplande med bio o sen bara ta det lugnt.


Massa grattisar på fäjjan, telefon, sms, kort på posten har jag fått så man är verkligen inte glömd! Det värmer i en gammal tants hjärta ;) TACK!


 

Av madebymejnb - 4 mars 2012 10:56

Hej hej I´m alive!! ;) nästan en månad sen jag var här, nästan så jag skäms men bara nästan! Visar kanske att man har ett liv ;D


I helgen är det lite sjukt, har en förkylning i kroppen som inte riktigt vill ut o då mår man fasen som sämst tycker jag.


Vad har hänt sen sist då?! Jaa man har väl jobbat, ätit sovit, o vardagen har bara rullat på med alla måsten o omåsten :)

Pappsen har varit här o hälsat på över en helg, trevligt.

Men det mesta bästa är väl att det är VÅR nu!! All snö är borta o det är bar backe o solen lyser o fåglarna kvittrar, är det bara jag som tycker att det är vår när det är bar asfalt med massa grus?! ;) Underbart när man är ute o går flera ggr om dagen med jycken att slippa snö o blask!


I fredags fick jag reda att jag kommer få ett annat ärende, alltså jobba på ett annat ställe, skönt samtidigt som trist för jag trivs så bra där jag är nu men samtidigt trodde jag att jag skulle bli uppsagd för att det inte finns jobb eller nå´t...

Ska träffa chefen på tisdag så får jag reda på mer för nu vet jag ingenting just nu så det blir spännande var man hamnar :)


Här kommer en bildbomb på allt o inget :)




Pappsen på besök, blev en tur till Brunnsparken

       mamsen, nallen Bosse fick finns inte längre :/



En härlig vårpromenad utmed ån i Kallinge förra helgen

       


Home sweet home, förnyat lite för att hoppas att man kan trivas lite bättre här, synd man inte kan byta ut grannarna osså!! ;) Inhandlat lite förvaringsgrejer på IKEA bl.a

                nya mysiga täcken & påslakan från IKEA :)

Denna fina orkidé fick vi av pappsen, min första riktiga orkidé! Inte vågat ta hand om någon innan med risk att ta död på den, får se hur länge denna blir levande :)   



Sixten har fått det rent o fint, ser nästan ut som han dansar av lycka ;)

     


Monstret Bosse styckar en stackars IKEA-råtta, först åker benen en för en o sedan ögonen o sedan åker innanmätet ut, trevligt! Men är man råttjägare från ursprunget så sitter väl det i ;) Tur det inte är en riktig råtta iaf!! ;)

     


Underbara VÅR!! :) Premiärlunch på balkongen :)

   


I´m so happy!! För allt & inget i mitt liv! :)

 


Nää nu blir det att lägga sej en stund o vila huvvet lite....

Presentation


Hej! Är en 30-årig tjej som har en man o en hund o en vattensköldpadda. Jag älskar att pyssla, måla, helt enkelt skapa med händerna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards