madebymejnb

Alla inlägg under oktober 2011

Av madebymejnb - 30 oktober 2011 11:32

Nu har även maken blivit förkyld, så vi delar just nu på hostmedicinen o Zyx, bästa halstabletter som finns! o goda vitlöksdrinkar...det är vår helg det ;)


Fredag... ULLARED!!

Deaz fick äran att se BÅDE Ola-Conny o Morgan. Evelina & jag fick iaf se Morgan när han signerade sin bok :)



Lite av det som hamnade i vagnen...

             


Lördag... Blev väldigt lugn, städade på förmiddagen o sen på kvällen åt vi gott o kollade några avsnitt av "True Blood"...är på 3:e säsongen så snart är den slut!!! Vill inte! Måste hitta nån ny serie att sätta ögonen i ;)


Söndag... Vaknade tidigt o efter nån timme insåg jag att vi glömt ställa om klockorna men det var ingen mening att lägga sej igen så jag fick leka sjuksyster o ge Deaz hostmedicin o 1 glas c-vitamin o 1 alvedon efter att jag själv proppat i mej :)

Jag vill bli frisk!!


Kl 16:00 ska vi på hockey då det är hemmamatch, KRIF-Helsingborg. Vi får väl stå o stötta varann i ca 1½ timme så vi inte faller ihop av förkylningsutmattning :)


Nähä snart är det väl dags för lunch, åt frukost kl 8 eller kl 7 i nutid ;)


Bosse är trött på husse & matte som går runt o snörvlar o hostar :) 

Av madebymejnb - 27 oktober 2011 21:35

Denna vecka har jag inte jobbat utan bara varit hemma o försökt kurera mej...har väl gått sådär eftersom jag nu sitter här o har knappt nån röst, till min makes glädje ;)

Halsen o hostan har blivit riktigt ordentligt värre o jag får inte mkt sömn på nätterna men ändå sover jag knappt något om dagarna...nån dag kommer det ta ut sin rätt o då kommer jag väll sova i ett helt dygn på raken! :)


I tisdags fick jag ett paket, fick mej att bli några hekto friskare :) Det var från min kära mor o vad passade inte bättre när man sitter hemma o är sjuk...


det var även med 2 nystan Lovikkagarn o stickor & även...


dessa skönheter! så gosiga o perfekt till mina kalla fötter :)


Imorse blev jag klar med Lovikkavantarna & såhär blev resultatet...



Imorrn eller snart ska vi åka till Ullared!!

Deaz är väl måttligt intresserad fast jag tror att det bara är en fasad för sist så gick han där o hittade mer kläder än vad jag & Evelina gjorde tillsammans. Dessutom så la han in en ledighetsansökan så hade han inte velat hänga med hade han juh gett fasen i det....eller hur?? :)


Nää dricka upp vitlöksdrinken & sen försöka sova några timmar!


Natti natt!








Av madebymejnb - 23 oktober 2011 00:42

...kan det bli ett bättre blogginlägg då?! ;)


Skulle bara vila en kvart i gästsängen (för den är bäddad, sängkläderna i sovrummet är nytvättade o inte bäddat dem än!) men både Deaz o Booster hamnade där osså o vi somnade alla tre o jag sov i nästan 2 timmar!! vaknade strax efter 22...oops!

Suttit i soffan o kollat "True Blood" säsong 2 o den är såå bra!

Men jag satt där i ett linne o svettades o kändes som man skulle brinna opp närsom medans Deaz ligger bredvid med filt o fryser! Välkommen febern säger jag men du kan gå hem o lägga dej nånannanstans inatt!

Har nu även fixat den goda vitlöksdrinken, fattas bara ett sugrör o ett drinkparaply så har jag lördagens drink! ;)


  har helt kört fast i att göra tags, väldigt enkla sådana men jag kan tycka att det enkla är oftast finast :) Helst skulle jag vilja få tag på plåtburkar att ha mjöl o socker mm. i...


  ett kort som en väldigt söt liten tjej snart kommer att få, liten smygtitt :)


  blivit mkt Fiaspelande idag, perfekt när man inte behöver anstränga sej så mkt både fysiskt o psykiskt när man är krasslig, bara ligga i soffan fixar jag inte! För rastlös för det trots att jag vinglar fram som om jag vore full men jag är endast berusad av febertopparna...nääää nu sängen! Natti natt!

Av madebymejnb - 22 oktober 2011 16:34

Igår (fredag) vaknade jag tidigt med vääääldig halsont, så jag såg inte så värst fram emot att jobba 9-20. Dagen blev som den blev jag gjorde inget i onödan om man säger så... Runt 17-tiden började jag känna mej illamående, yrslig o väldigt varm men frusen. Så när allt var fixat för kvällen så gick jag o lade mej i soffan med filten om mej, så när natten kom låg jag i soffan o halvsov :) Hem o försöka få i sej mat så det blev soppa men det var svårt o få i sej ngt, blev en Deaz-drink mot förkylning, hett vatten, hackad vitlök, honung o äppelcidervinäger....låter skithemskt men det funkar faktiskt att dricka det är väl tur man är däppt i näsan så man inte känner lukten så värst mkt! ;)

Tog febern o den var på 39,4 inte konstigt jag svettades som en gris! Blev en tidig fredagkväll...


Imorse kl 9 tog jag tempen o då hade jag 36,3!! Sa till Deaz om jag höll på o kallna ;)

Känner mej liite bättre idag men halsen är en jäkla plåga, jobbigt att svälja o ibland att andas för man är sååå däppt...gaaahhh!! Vill inte vara sjuk! :/ men vem fasen vill det???!!!


Trotsade Deaz order om att jag skulle lägga mej i soffan o bara ta det lugnt, näää det är juh inge bra att göra tyckte jag så jag ställde mej vid spisen o invigde mitt nya plättjärn :) måste väl erkänna att efter 40 plättar var det liite jobbigt att stå där...men fina o goda blev de o det var lätt att svälja, var som att äta bomull för halsen! :)

 


Min älskade man har haft tvättstugan idag, han är så duktig min egna lilla tvättslav! ;)


Denna fick jag i onsdags på jobbet av bästa Evelina, bara sådär!

o så har jag köpt J o A   

tänkt att det ska stå på sänggaveln som vi ska inhandla härframöver :)


Lite annat skit från vårat ..... 

  denna köpte jag på REA-bordet på Inredningspartyt jag var på för 2 veckor sen, mkt fint fanns det! :)


     


Nähä om man skulle ta o vila sej i 5 minuter, göra som denna lilla slapphög :) undrar om det är skönt att sova sådär, tydligen ;)

 


Av madebymejnb - 4 oktober 2011 23:04

Idag är det eller har varit Kanelbullens dag o dagen till ära så blev det bullbak här imorse, mums! Så gott med nygräddad bulle & ett glas kall mjölk :)



Fick även hem paketet från panduro idag med en massa "go´saker" måååååånga stämplar bl a, man får juh passa på när det är REA! Simsalabim fick sej ett besök osså så där inhandlades det stämplar i bokstäver o siffror o tecken i olika storlekar, har leeeetat så o äntligen hade de det! :)


Natti natt!

Av madebymejnb - 2 oktober 2011 15:38

Nu är juh hösten här...eller trodde jag iaf men satan i gatan vad varmt vi har haft det i denna vecka, nästan varmare än vad vi nånsin haft i sommar! Ja en sak är säker att hösten kommer nog inte kännas lika lång...I hope! Bara för man skriver det så snöar det väl imorron!!! :S


          Våran älskade gullegris ;) Han har fått en gris o från att vilja bita "ihjäl" den till att helt plötsligt tvätta den ren o bar den till soffan o bädda ner den under filten, så nu har han en egen liten gullegris! ;) Mjukisdjur vi köpt innan har inte fått varit hela mer än i en kvart så detta var lite chockerande för husse o matte ;) Just det mamsen, nallen han fick av dej den lever o är fin fortf. :D


Idag kommer hus o kattägarna hem från Turkiet. Hoppas de hade bra väder för annars hade valt väldigt fel vecka :) Inatt sov vi faktiskt hemma men annars har vi sovit där o jisses vad det var lugnt o skönt! O diskmaskin!! Vill ha!!! ;) Så nu längtar man ännu mer efter ett hus, men nån dag ska väl vi osså kunna skaffa oss ett hus, bara att fortsätta drömma så ska väl den slå in med nån dag! :)


Imorse åkte vi iaf dit o gav katterna mat o medicin o så städade jag o våttrorkade golven medans Bosse o Deaz var ute i trädgården o lekte :) Ska dit snart o plocka ur diskmaskinen o tända lite ljus till de kommer hem...

Presentation


Hej! Är en 30-årig tjej som har en man o en hund o en vattensköldpadda. Jag älskar att pyssla, måla, helt enkelt skapa med händerna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards