madebymejnb

Alla inlägg under februari 2012

Av madebymejnb - 7 februari 2012 00:24

Det känns så jävla bra!!

Har ätit riktig mat till middag o inte ätit efter kl 19 :) se hur länge detta varar ;)

Jobbade helgen o blev bjuden på semla men jag sa bestämt "Nej tack, jag ska inte äta sånt" !! Har jag karaktär eller??!!! Lite stolt över mej själv ;)

Köpte mej en blomma häromdan för att jag tyckte jag var värd det ;)

 


Händer grejer i kallinge....

 


Idag har vi varit till Karlskrona o skulle handla filter till Sixtens pump men de hade bara småttingfilter MEN vi hittade en vinterjacka till Bosse bus, den var dessutom på 200:- rabatt så den kosta "bara" 389:- med rabatten, man får juh passa på! Hämtade in Bosse så vi kunde prova o den första passade perfa! Bosse gick runt där o var såååå stolt över sin varma gosiga jacka men framförallt för att han fick gå i en affär! Inte första gången men det händer nog alltför sällan enligt Bosse :)

utanför affären... ...hemma på väg ut i kylan :)   


Just det! Var juh till veterinären i onsdags för att kolla opp varför Bosse kliar sönder sej i o på öronen, känner att detta måste tas itu med nu. Jaa de trodde väl att han kunde vara allergisk, så det togs biopsi så de tog bort hudbitar, ena örat, i ljumsken o på skuldran. Fick två stygn men örat fick de bränna men det skakade han väl sönder efter en stund...så då blev det krage tyckte vet. :) De tog även blodprov för att utesluta rävskabb, hon önskade att det var det men trodde inte på det men det skulle vara enklast att behandla... Vi fick köpa en säck allergimat (900:-!!) som han nu ska äta i 13-14 veckor så det blir INGET annat för Bosse, inte ens ett tuggben :/ Han hade även lite svamp i öronen så förutom antibiotika & kortison i tablettform så blev det även rengöringsvätska för öronen & örondroppar, som för övrigt luktar helvete! :( Allt detta ska tas 2 ggr/dag i 10 dagar...inget Bosse är förtjust i kan jag säga :) MEN han har inte kliat sej en endaste gång sen i onsdags!! så skönt! Så vi går nu o hoppas att det var svampen i öronen som gjorde att det kliade, hoppas hoppas hoppas! De har inte ringt än om proverna men de ringer väl de närmaste dagarna hoppas jag... Iaf så tog vet.besöket 1,5 timme o kostade 3900:-, inget vi hade räknat med när vi åkte dit :) Men det har skickats till Agria så vi hoppas vi slipper betala allting, men som jag sa till Deaz, skulle vi få betala allt så är han ändå värd varenda krona den lille sötnöten! :)

     

såhär trött blir man dagen efter vet.besök, fast med tabletterna så blir han väldigt trött o seg så han sover väldigt mkt om dagarna...både skönt & trist ;)


  dagsfärska kort på egot själv :) man ser verkligen hur ljus & sån´t gör skillnad på foton, den första bilden ser jag juh ut som ett spöke eller väldigt sjuk ut, den andra bilden ser jag iaf lite friskare ut på utsidan sen hur det står till där inne i huvet det ska vi inte ta här ;) 


Nää nu säger jag Gonatt!

Don´t let the bedbugs bite you!

Presentation


Hej! Är en 30-årig tjej som har en man o en hund o en vattensköldpadda. Jag älskar att pyssla, måla, helt enkelt skapa med händerna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards